donderdag 14 oktober 2010

Dansen in Pura Pasupati

Hi iedereen,
Hier ben ik weer met een berichtje vanuit Bali, hier is alles nog steeds goed, en hopen met Ome Jo in Nederland ook, we denken steeds aan jullie hoor.
Mooi weer hier, een aantal dagen geen regen meer gezien van Robert mag het water in het zwembad een beetje frisser zijn maar voor mij is het opperbest zo warm, ik hou echt niet van het fris water zoals in het zwembad van Brasschaat, dus diegene van daar die dit ook lezen doe er wat warm water bij in Maart als ik terug kom.
Zondag zijn we met Eka naar een tempelfeest geweest in de "Pura Pasupati " Ayu haar dochtertje moest er op treden met nog een paar vriendinnetje.
Rond 18.00 waren we nog aan het strand en begon het toch we te regenen zeker, ik dacht dat wordt niets deze avond, we moeten toch zo'n 20 minuten rijden tot bij hun, nu iets verder was het helemaal droog geen spatje regen.
Bij hun aangekomen waren Ayu en de vriendinnetjes al mooi gekleed en geschminkt, ik moest nog goed kijken welk meisje Ayu was ze lijken zo op elkaar allemaal.
Nadien zijn we met de auto meegereden naar Sangsit, daar aagekomen is Eka mee de andere meisjes gaan klaar maken hun haar netjes gaan doen en de versieringen aanbrengen.
Intussen tijd heb ik wat foto's gemaakt van diegene die al klaar waren, ik kon foto's blijven nemen, ze wilde allen wat graag op de foto.
Na een uurtje of zo zijn we dan naar de tempel gewandeld, we moesten effe wachten want ze waren juist aan het bidden, nadien mochten we binnen en alle ogen waren gericht op Kwatta !!! ik heb geen andere "Bulé's" (blanke) gezien dan wij !!! Er was heel veel volk naar de tempel gekomen voor deze gelegenheid te vieren.
Wij met de dansers mee naar voor, een paar Hoge Priesters zeiden ga hier maar zitten, dacht oei maar ja we zijn toch maar gaan zitten, recht voor een luidspreker ik dacht nog deze nacht hoor ik de Gamelan nog steeds maar nee het viel nog goed mee.
Op een moment begon ik het toch wel warm te krijgen toen kregen we van de mannen een bekertje drinken, daar ik nogal klein ben kon ik niet goed over de menigte zien en wilde niet voor de mensen hun neus gaan staan maar dat was geen probleem mocht gerust rechtstaan om foto's te nemen.
Verschillende mooie dansen gezien maar hetgeen Ayu en haar vriendinnetjes brachten was echt heel mooi, ze stelde 2 paarden voor en Ayu was de koetsier met haar zweepje.
De meisjes zijn nog maar 9 jaar oud, wat voor een talent hebben ze nu al en wat zal het zijn over een aantal jaren, Ayu heeft het talent van haar moeder geërft want Eka kan ook prachtig dansen, een heel artistieke familie ook Maarten Ayu's vader is een echte artiest.

Maandag ben ik weer naar de Indonesische les geweest, nog steeds privaat les wat ik wel goed vind, deze les was nog een herhaling's les, volgende maandag gaan we verder.
Na de les ben ik bij de kapper langs gegaan, het werd weer eens tijd, ik vroeg eerst de prijs 50.000rp (4€) hahha niet met mij hoor 25.000rp heb ik verleden jaar betaald, was ok zei ze, zo zie je je moet hier altijd en overal afdingen, ik wil niet het onderste uit de kan maar ze moeten niet overdrijven.

Voor diegene die me kennen weten dat ik altijd een lange broek en hier een short draag, awel niet verschieten, ik heb twee kleedjes gekocht, onze kinderen zullen zeggen ons Ma is helemaal gek geworden nu als ze de foto's zien, ééntje wat langer en het ander een kort en voel me er wel goed bij hahha, dus ga één dezer dagen stof kopen en Adi de naaister mag er een paar maken van de stof die ik graag zie, misschien iets fuchia, Maria !!!!

Met het gewicht is alles nog ok, een kilootje afgevallen Robert zelfs al twee hahha, en dat na een paar Ice Coffee's mmmm lekker hoor.
Zo zijn jullie weer effe geüpdate vanuit Bali
Groetjes Rita & Robert

6 opmerkingen:

  1. Hallo daarro, Zeker prachtige plaatjes van de dansertjes,zo te lezen wordt je al echt een van hun he Rita,het dubbele rekenen en de helft betalen geen geintjes met jou hahahaha.Met onze Jo gaat het wel,zoals hij zelf zegt,het zal wel moeten. Wel wat last van bestralingen nu, normaal volgens de doctoren. Slaapt wel veel als hij geen pijn heb dan. Maar we houden de moed erin hoor.We weten het is voor een goed doel. Nog heel veel dans en kijkplezier en heel veel groetjes van ons uit den haag.xxxxxjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat klinkt allemaal weer heel erg leuk en gezellig, maar je hebt ons nu natuurlijk wel heel nieuwsgierig gemaakt naar de foto's van je nieuwe kleedjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anneke & Jo,
    We denken veel aan jullie hoor en hopen eens de bestralingen en chemo's voorbij zijn de pijn verdwijnt en Ome Jo genezen is.
    Zeker en vast de moed erin houden, dat is de halve genezing.
    Ja de plaatjes van de kinderen zijn echt super .
    Groetjes en dikke knuffels Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wie zou mij graag in een kleedje zien? één dezer dagen komt de foto!!!
    Gr Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat was Marianneke uit het Barendrechtse die jouw kleedjes wilde zien, ik dacht dat het profiel er bij stond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha nee stond er bij dit berichtje niet bij, bij het vorige wel dus dus dacht dit is iemand anders.
    Het komt één dezer dagen wel zenne
    Groetjes uit een bewolkt Lovina vandaag, sevens komt de zon er door denk ik
    Gr Rita

    BeantwoordenVerwijderen