woensdag 3 november 2010

Wijn proeven!!! en andere bezigheden

Hi iedereen,
Het wordt weer eens tijd dat ik nog eens iets laat horen van ons, we hebben het nog altijd naar onze zin hier alhoewel het nu regelmatig een buitje doet in de namiddag, nadien is het terug droog en zonnig dus effe de tijd om iets op de blog te zetten.
Verleden week zijn we met vrienden bij Fritz in de bergen gaan eten, gelukkig zijn we met de auto gegaan want ik denk dat ik daar anders had moeten blijven slapen !!!
Na eerst lekker te hebben gegeten, Cordon blue met frietjes en een lekkere salade zijn we in de wijnkelder gegaan, eigenlijk een grote plaats boven grond maar wel lekker koel binnen.
We hebben zeker wel 9 verschillende soorten wijn geprobeerd, mango, ananas, belimbing( stervrucht), sirsak, rode en witte wijn, gember, cashew en appelen, dan nog ene met verschillende vruchten en als laatste Christmas wijn zoals onze Ghühwijn maar dan koud.
Ook hebben we nog 2 soorten schnaps geproefd!!!
We hebben een aantal flessen wijn gekocht, tomaten sap met selderij, ananas, mango en Christmas wijn, ik zelf vond de Sirsak het lekkerste maar die moet hij terug maken dus misschien hebben we er nog van voor we naar huis terug gaan
Wat was dit alles erg lekker, te lekker denk ik want de motoriek was niet meer wat het moest zijn, ook bij Robert, wat waren we blij dat we in de auto naar beneden konden en niet met de motor moesten, we zijn deze week in de dag eens gaan rijden en langs daar terug gekomen, dan zie je pas hoe het dalen is en ook een redelijk lange rit.
Ben op mijn bed gaan liggen, wat draaide de plafond, maar gelukkig de volgende dag was alles terug normaal.

s'Avonds zitten we aan het strand wat te drinken, we wisten dat Nederlandse vrienden gingen komen en zei nog tegen Robert heb er niets meer van gehoord, draai me om en wie komt daar aan Tiny & Henk, dit was een blij weerzien we hebben natuurlijk samen wat gedronken.
De volgende dag zijn ze op de fiets naar ons hotel gekomen en samen lekker gezwommen en thee gedronken aan het zwembad.

Zondag ben ik naar de Bib geweest, Robert heeft me afgezet daar nadien ben ik naar het strand gegaan te voet en er ene gaan pakken!!! Robert zat daar al lekker te kletsen!!!
Ik zit bijna door mijn boeken heen, heb ineens een jaarabonnement genomen, nee we komen terug in maart hoor maar het komt goedkoper uit voor een jaar dan voor 4 maanden, ik moest 100.000rp= 8€ betalen voor een jaar en anders was het 30.000rp=2,5 € voor een maand.
Zo kan ik als we in september volgend jaar terug komen ineens terug naar de Bib gaan.
Je mag 2 boeken per keer meenemen en ze vier weken houden zoals bij ons, ze hebben een hele collectie Nederlandstalige boeken, ook vrij recente heb ik gezien.

Na het avond eten waren er dansen in het hotel en we zijn effe iets gaan drinken, we kregen al direct van Erna een schotel met sate Lily ( vissate's ) met wat groentjes en tempe, heel lekker.
De kinderen hebben mooi gedanst en fier dat ze waren.
Er waren Nederlanders en 4 personen van Malaysia, de dame verjaarde en Made had een heel mooie en lekker biscuit gemaakt, we kregen allemaal een stukje, de kleur van de room was rood en fuschia !!! maar de rest was erg lekker, de room dat weten we die is niet zoals wij gewoon zijn.

Dinsdag morgen weer een heerlijke massage gehad van Kadek, zij is de beste van de vijf die we hebben, ik zei tegen haar niet te lang aan mijn armen maar mijn rechtervoet wat meer, ik had de dag ervoor verschrikkelijke pijn, denk weer hielspoor van op platte schoenen te lopen, dus nu de andere met een hieltje terug aan.
Ze heeft er redelijk lang aan bezig geweest nadien was de pijn veel minder, nu is ze bijna helemaal weg.
Ze waren de kamer redelijk laat komen kuisen en ben in het restaurant gaan zitten met de laptop, kwam Erna er toch aan met een bord vol vers gebakken tempe, verdorie dat was heel erg lekker, we hebben ze allen lekker opgegeten.
Na de middag zijn Bjorn en Heidi komen zwemmen, gelukkig is het toen droog gebleven, we waren gelukkig alleen in het zwembad want er zijn nogal wat mopjes verteld.
We zijn s'avonds allen bij Ketutje Cordon Blue gaan eten, ze waren met de bemo (klein busje) gekomen maar s'avonds rijden ze niet meer dus heeft Robert ze naar huis gebracht.

Van deze morgen zitten we weer alleen in het hotel, dus private pool en tuin en 16 man personeel voor ons alleen, wat wil een mens nog meer.
Zo weer even jullie allen op de hoogte gebracht en tot het volgend verslagje.
Groetjes Rita & Robert

2 opmerkingen:

  1. wat is het weer een gezellig verslag en ons verlangen om naar Bali te komen word steeds groter, als ik mijn laptop opstart zit ik alleen maar te kijken op Bali.
    verheug me op de proeverij bij Fritz.
    heeft Robert 2x op en neer gereden om de vrienden terug te brengen of zaten ze alle twee achterop maar dat kan k me eigenlijk niet voorstellen.
    Ik ben nu babykleding aan het verzamelen want Kadek Dochter Arie) vertelde me dat ze weer 3 maanden zwanger was.
    Vandaag heb ik metEric zitten chatten en hoorde dat Julie haar baan weer kwijt was.
    En nog steeds zie ik geen foto van je nieuwe kleedjes.
    Doe je wel rustig aan met je voet, beetje voorzichtig en zuinig zijn op jezelf hoor
    groetjes van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi daar in Barendrecht, kan goed aannemen dat jullie verlangen steeds groter wordt om naar Bali te komen en de wijn te proeven ook haha.
    Ja twee keer gereden natuurlijk ,de Balinezen kunnen met 4 of 5 op de brommer maar dat lukt bij ons niet hahha.
    Ja ze vertelde het verleden week dat ze een kindje verwacht en Julie zij zal altijd en overal problemen hebben denk ik.
    Wel die gaan één dezer dagen getrokken worden zal eens effe modeshow lopen met de kleedjes maar dan moet het mooi weer zijn, nu sc... weer.
    Gisteren avond regen en nog steeds een beetje en moet er wel door om naar de Indonesiche les te gaan maar geen probleem jasje aan hop erdoor.
    Nadien bij Belgen iets gaan drinken en tegen is het weeral etenstijd
    Gr Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen