donderdag 17 maart 2011

Afscheidsfeestje in Melamun

Hallo iedereen,
Hier volgt ons laatste verslagje van Bali, we zijn natuurlijk zoals de meeste al weten terug thuis van zaterdag avond.
Donderdag avond waren we door Susie en John uitgenodigd in het restaurant, ook Marian en Henk waren erbij en een heel deel van de staff.
Er was een Balinees buffet klaargemaakt door Made & Tom, eerst bananeleaf soup en allerhande andere lekkernijen, we hebben lekker gesmuld. Ook Nasi Kuning( gele rijst ) dit is alleen voor speciale gelegenheden!!!
Nadien was er een taartje met onze beide namen erop door Made gemaakt, we moesten ze natuurlijk aansnijden en kregen applaus.
Enkele kinderen ook Ayu het dochtertje van Erna & Made danste, na de dans kwamen de kinderen allen tot ziens zeggen.
Ook Lely het dienstertje kwam dansen, zij is echt een heel goede danseres, de jongens zongen nog een liedje en toen de klap op de vuurpijl, John had vuurwerk gekocht en niet zo'n klein beetje, er stonden stoelen en Robert en ik moesten gaan zitten en ook een staaf vasthouden helemaal zonder gevaar, allé denk het toch, de staff heeft het vuurwerk aangestoken en plezier dat ze hadden, er is zelfs meer afgestoken dan op oudjaar!!!
Marian zei ofwel zijn ze blij dat jullie weg zijn, ofwel hebben jullie het hotel goed gesponsord of jullie zijn de nieuwe eigenaars, dus aan jullie de keuze!!!
Het was een avond om nooit meer te vergeten, denk dat iedereen in het straatje wist dat we vertrokken met al het lawaai.

De volgende morgen waren we natuurlijk goed op tijd wakker want er moest nog een beetje weggebracht worden, de motor, tafels en stoeltjes waren de dag voorheen al door de Staff en Huub naar hun gebracht.
Al het andere is opgeslagen achter de receptie en ja zodoende moeten we in september terug gaan.
Marian, Henk, Chris en Danny waren ook op tijd op om ons goede reis te wensen, Giok was er goed op tijd en na eerst een koffie te hebben gedronken was het tijd om afscheid te nemen. Cin en Huub kwamen ook nog en gelukkig hebben we Wendy & Tom ook nog gezien, en toen was het moment daar, de traantjes kwamen boven zelfs Robert had het kwaad op een bepaald moment.
Ook van het voltallig personeel afscheid genomen en van onze vrienden daar en van de eigenaars van Melamun, we hebben de beste vakantie gehad van de laatste jaren, vond ook Robert, dus voor herhaling vatbaar.
Zo snel mogelijk de auto in en weg want anders zouden we daar nog staan denk ik haha.
De rit naar Denpasar verliep vlotjes zodat we al om 11.30 in de luchthaven waren, we konden normaal om 14.15 inchecken maar rond 13 uur begonnen ze al.
Toen het onze beurt was zei de man, oh banyak barang, veel bagage, maar toen hij onze papieren zag was alles ok, ik dacht dat we ieder 30 kg mochten meenemen maar was 35 kg dit had ik niet goed gelezen en gelukkig had ik het niet gelezen we zaten nu al aan 68 kg voor ons beiden.
De handbagage werd niet nagekeken ik zag wel staan max 7 kg, en de laptops werden niet mee gewogen.
Dus nadien hadden we nog tijd genoeg we zijn in de Prada lounge gaan lunchen, het kost 150.000rp p p dus zo'n 13 €, er waren verschillende zaken om te eten dus we konden er tegen tot s'avonds
Daar zagen we dan de verschrikkelijke beelden van de Tsunami in Japan.
We zijn op tijd vertrokken en in Taipei aangekomen regende het en was het verschrikkelijk koud, dit op amper 5 uur vliegen van Bali.
De taxi stond ons al op te wachten, we werden naar hetzelfde hotel gebracht als op de heen vlucht, "City Suites " de volgende morgen weer met een taxi naar de luchthaven, alles heel vlotjes geregeld, de bagage was ineens naar Schiphol door gesast.
De vlucht naar Schiphol verliep ook vlotjes, eten en drinken was er genoeg aan boord zelfs Robert vond het te veel van het goede.
We landen op tijd in Schiphol, natuurlijk direct de kinderen gebeld dat we goed zijn aangekomen, het busje van Eva Air stond ons al op te wachten wat een prachtige service, we waren met 10 personen, de andere kwamen allen van Thailand.
In Berchem stond Dirk ons op te wachten die ons thuis bracht waar geen airco nodig was maar wel een goede verwarming hahha.
Zondag de kinderen en kleinkinderen terug gezien wat ook wel erg fijn was en woensdag mijn broers en schoon zussen op bezoek, donderdag mijn vriendin Maria en haar man gaan bezoeken, volgende zondag naar Den Haag onze vrienden Johan en Anneke bezoeken.
Robert is al gaan zwemmen en ik ben vandaag gevolgd waar het ook weer een fijn weerzien was met onze zwem maatjes.
Begin volgende maand gaan we onze volgende reis vastleggen en dan volgt er natuurlijk ook weer een nieuwe blog.
Ik hoop dat jullie allen genoten hebben van de verslagjes en foto's, tot de volgende keer.