woensdag 29 september 2010

Sail Indonesia 2010

Hallo iedereen,
Ben er weeral met een berichtje, hier nog alles in orde alhoewel we niet zo fijn bericht kregen van onze goede vrienden in Nederland, waar we beide toch wel effe van schrokken, dus we hopen op het beste voor Johan en de familie.

Zaterdagavond gingen we naar het Centrum van Kalibukbuk en wat bleek er zouden dansoptredens gegeven worden, maar zoals zo dikwijls eerst zien en dan geloven, dit was de laatste dag van Sail Indonesia 2010.
We zaten op het terras iets te drinken, we hoorde muziek dus ik dacht ga toch effe eens kijken er waren een paar toespraken en een veiling van schilderijen maar niets werd er verkocht.
Er waren allemaal zitplaatsen voorzien voor de genodigde en eigenaars van de boten, ik kreeg wel rugpijn van daar te staan, ik heb mijn stoute schoenen aan getrokken en in mijn beste Indonesisch gevraagd of ik ook mocht gaan zitten, Silakan Ibu, Terima Kasih Pak en heb me neergezet kreeg er nog een zakje bovenop met wat documentatie, wat snacks en busje water.
Ik had een plaatsje voor Robert gehouden en die bleef maar weg, maar nee hij was me aan het zoeken tussen al de mensen, natuurlijk dacht hij niet dat ik bij het groot volk zat hahaha.
Ik heb ook Putu nog ontmoet, het hoofd van de cultuur en toerisme in Buleleng, we hebben op het paleis verleden jaar bij hem aan tafel gezeten, fijn hem terug te zien.
De dansen waren prachtig, niet zo eenvoudig om mooie foto's te maken met al het volk voor mij en ben natuurlijk nogal klein hahha, maar toen ik de foto's zag was ik best tevreden erover.

Eergisteren inkopen gaan doen prachtig weer toen we vertrokken, daar aangekomen werden we gecheckt met een dedector !!! nadien komen we buiten is het toch aan het regenen zeker, de bewakers hadden onze helmen over onze spiegels gehangen zodat ze niet nat werden van binnen.
We dachten we wachten even af maar nadien begon het nog harder te regenen, dus Robert regen zeiltje aan ik een jasje en weille weg, ze stonden allen te zien en rustig dat het was op de baan, de Balinezen zijn niet zo gek op de regen, het was warm water echt geen probleem om in te regen te rijden, ik ben eigenlijk niet nat geworden zat goed beschermd achter Robert.
Zo tot het volgend verslagje
Rita & Robert

6 opmerkingen:

  1. Nou Rita, stuur de regen maar hierheen want we hebben al geen regen meer in weken gezien. Vind het wel vroeg voor jullie zo want de regentijd begint toch pas in januari dacht ik? Enfin, jullie zullen het niet koud gehad hebben en smelten evenmin, lol.
    Gr.M.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig de blog weer gevonden, hij stond op de PC beneden , leuk verhaal en ja je mag best trots zijn op defoto's ze zijn schitterend.
    kijken weer uit naar het volgende verslag.
    groetjes

    Marian en henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Marguerite,het is weeral gedaan hoor met regenen en het blijkt dat het regenseizoen van verleden keer nog niet voorbij is hahha.
    Toen we in Maart naar huis vertrokken moest het droog seizoen beginnen en toen begon het pas erg hard te regenen de volgende maanden.
    Normaal begint het in November hier tot maart -april, ik denk dat het weer overal wat in de knoop ligt.
    Gr Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha we zijn terug gevonden, ja vind ze zelf toch ook nog goed meevallen .
    Groetjes Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Rita en Robert. Zo te lezen hebben jullie je al helemaal terug gesettled en loopt alles op wieltjes. Binnenkort kom ik nog eens kijken op je blog om te zien wat voor nieuws
    Knuffels, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Monique, ja we zitten weer helemaal op onze plaats en genieten volop.
    Deze week probeer ik weer een berichtje te plaatsen met foto's .
    Gr Rita

    BeantwoordenVerwijderen