donderdag 23 september 2010

We zijn in Bali

Hallo iedereen,
Het heeft een tijdje geduurd maar nu toch effe een berichtje uit Bali waar nog altijd alles pico bello is.
We zijn donderdag, oei dat is al een week geleden vertrokken uit België, Rudy heeft ons naar Berchem station gebracht waar een minibusje ons naar Schiphol bracht, we waren met nog ander twee personen die naar Thailand gingen.
Stipt 16.15 vertrokken en rond 18.20 waren we in Schiphol, ze waren al aan het inchecken, maar wij vliegen met de Elite Class van Eva Air dus aparte incheck balie en daar stond niemand dus alles was snel geklaard.
We hadden wel weer wat overgewicht maar was geen probleem, ook onze handbagage woog van ieder 3 kg te veel en dan nog ieder een laptop erbij.
We zijn op tijd vertrokken en de plaatsen die we gereserveerd hadden was ok, ons compartiment zat niet helemaal vol er waren nog redelijk wat plaatsen vrij.
In Bangkok moesten we er uit zo na een goede 10 uur vliegen, Robert heeft heel de tijd geslapen ik ook wel maar niet heel de tijd, nu was het onze bedtijd dus lekker geslapen.
Na een drietal uurtjes zijn we in Taipei aangekomen toen was het daar 8 uur s'avonds, met een Mercedes Limousine naar het hotel gebracht, de mensen keken zullen gedacht hebben de één of ander bekende persoon zeker !!!
We hadden het zelfde hotel als verleden jaar dus prima in orde, eerst verfrist en dan bed in, ik heb nog effe iets laten weten aan de kinderen dat alles ok was maar heb verschillende keren iemand moeten roepen want amaai alles in de pc staat in het Chinees en dat versta ik echt niet hahha.
De volgende morgen ontbeten, ik moet zeker niet naar Taiwan op verlof gaan want van dat alles lust ik niets, Robert heeft van verschillende gerechten geproefd en is er ook niet zo gek op, gelukkig broodjes en cornflakes dus ik had genoeg ermee.
De taxi( geen Limousine nu ) heeft ons om 8 uur 'morgens naar de luchthaven gebracht, dichtbij zo'n 2 minuutjes rijden, we moesten terug inchecken, de dame heeft nog effe geïnformeerd of onze bagage wel degelijk mee gaat naar Bali, alles ok zei ze dus we hoopte het ook.
Rond 10.20 vertrokken naar Bali waar we rond 15.20 aankwamen, er stond een heel lange rij wachtende die waren zeker na 4 uur wachten nog niet buiten omdat ze een Visa on arrival moeten kopen, wij hebben in Brussel al een Visum aangevraagd dus aan een andere balie aanschuiven.
Het eerste corruptie voorval hadden we al na 10 minuten in Bali te zijn aangekomen, er kwam iemand van de Immigratie naar ons en vroeg of we al een Visum hadden, natuurlijk dus hij zei ik kan je ineens doorlaten maar ja daar staat dan wel iets tegenover 20$, Robert zei we hebben tijd zat we schuiven wel aan.
Hij heeft er veel zo gehad en als je het niet weet dat je daarvoor moet betalen dan hebben ze je natuurlijk.
Buiten stond Giok ons op te wachten en was een blij weerzien, na alles te hebben ingeladen zijn we doorgereden naar Noella weer een fijn weerzien met haar ,de kinderen en moeder Lea.
s'Avons zijn we aan het strand gaan eten in Bamboo, heerlijke Cordon Blue gegeten, er was wel redelijk wat wind, wij vonden dat zalig maar voor hun was het iets te veel van het goede dus na het eten naar huis en nog wat na gepraat hoe alles in België verloopt, na een tijdje kregen we toch slaap en hebben heerlijk geslapen, s'nachts heeft het gegoten en gewaaid en s'morgens nog niet helemaal droog.
Na een lekker ontbijt heeft Giok ons dan naar Lovina gereden na eerst in Bedugul op de markt te hebben gestopt waar Robert 6 t-shirts heeft gekocht dus hij krijgt niets meer dit verlof.
Rond 14.00 waren we in Lovina waar we op ons terras werden opgewacht door Cin en Huub met een lekkere Hutci en tempe, het was een fijn weerzien, Robert had gezegd zie dat het ontvangst comite klaar staat dus ze hadden dat mooi gedaan, ook kregen we nog een welkomsdrink van het hotel, de jongens van het hotel hadden de tafel en zeteltjes die we verleden jaar gekocht hadden al in onze kamer gezet.
Nadien heeft Huub de motor gebracht en konden we naar de kennissen aan het strand in Lovina centrum, het was een fijn weerzien met allen ook met de mensen van het hotel.
Zo zijn jullie weer allen op de hoogte en we genieten hier weer verder.