zondag 9 januari 2011

Huwelijksverjaardag Brunch in Hotel Damai( 45)

Ben er weeral terug, vandaag hebben we een Sunday Brunch gedaan in een chique hotel " Damai " hier in Lovina voor onze 45ste huwelijksverjaardag van gisteren, het is alleen s' zondags dus een dagje later maar gisteren zijn we naar het Duits restaurant gaan eten ook weer erg lekker.
Ik had gisteren de brunch besteld, ze zouden ons om 11 uur komen op halen, we konden natuurlijk ook op de motor gaan maar voor hetzelfde geld regent het en zijn we kletsnat dus wijselijk gekozen om ons op te laten halen.
Maar nu het grootste probleem om Robert hier te hebben rond 11 uur want gewoonlijk rijdt hij naar het strand in het centrum en komt tegen lunch tijd terug, ik heb gezegd zie dat je om 10.30 ten laatste terug bent, natuurlijk de vraag waarom, zal je wel zien, ik heb allemaal jonge vrouwen uitgenodigd voor je !!!
Hij was zelfs iets voor 10.30 terug, de driver was er al om 10.45 dus wij weg, ik zag op de auto Damai staan maar hij had het niet gezien, tot we de Kayuputih straat indraaide dan begon hij al te denken dat het met Damai iets te maken had.
Daar aangekomen werden we naar het restaurant gebracht boven, we hadden een prachtig uitzicht, gelukkig was het mooi helder en konden we ver zien.
De tafel was mooi gedekt, bestek lag er genoeg en ja alles is gebruikt hahha.
We konden kiezen tussen koffie of thee, sinaasappelsap of mixed juice, champagne, Bloody Mary of Mojito zonder alkohol.
Eerst kregen we yoghurt met muesli, daarna toast, croissantjes en koffiekoekjes, toch wel rozijenkoeken zeker, die mist Robert hier wel, kruidenkaas en zelf gemaakt aardbeien en appelsienenjam, verdorie dat was allemaal erg lekker.
Uit de ei gerechten konden we kiezen, roerei met truffels en kaviaar of ei Benedickt , gepocheerd ei met bacon dit had ik gekozen, was heel lekker, hebben ieder de helft gedaan zo konden we van allebei proeven.
Daarna kregen we worstjes, bacon, aardappel, en gebakken tamarilo, dit was lekker fris, nadien een vinaigrette salaatje met vlees, na dit alles kregen we het dessert dit konden we ook kiezen, vruchtsalade met ijs of pannekoek met siroop.
Dus Robert ging voor het fruit met ice cream en ik voor de pannekoek, wat was de pannekoek lekker, gelukkig geven ze zulke niet in Melamun of nam er elke dag, lekker stroop er op de caloriën die weet ik niet maar een zal een ferme caloriebom zijn denk ik.
De roze vrucht die er bij was was Guava dat hebben we even gevraagd aan de dame, wat was dit lekker dus geïnteresseerde even gaan Googlen om wat informatie, bevat geen caloriën dus maat al veel goed hé, ook de Markieza was erg lekker zei Robert , is die gelei achtige vrucht.
Normaal lusten we de stervrucht niet maar deze was erg lekker, alleen de snake fruit, witte vruchten die lusten we zo niet.
Als laatste kregen we nog een stokje met choco rond en ik een klein stukje witte chocolade met choco, daar hadden ze nog wel een hele hoop van mogen brengen voor mij hahaha.
Het waren allemaal kleine hapjes maar ik en zelf Robert had toch zeker genoeg.
Zo dit was de afsluiter van de feestelijkheden hier, alhoewel deze avond moeten we naar een verjaardagsfeestje hier in ons straatje van Nederlandse vrienden, zou het dan gedaan zijn en kunnen we aan ons regime beginnen !!!
Ik heb van Robert gisteren het derde beeldje gehad van de 3 Hindoe Goden, Vishnu en Shinta had ik enkele maanden geleden al gekocht, Brahma had ik nog niet dus alles compleet nu.
Die krijgen jullie later te zien hoor.
Groetjes Rita & Robert

2 opmerkingen:

  1. hoi feestnummers

    Wat een gezelligheid allemaal,en bij Damai ziet het er echt chic uitwel een tafel vol bestek en die bordjes zo mooi opgemaakt.
    Jullie hebben dus echt gekregen wat je verdiend heb, als mensen zo lief zijn om zo'n feestje voor je te orgniseren in Angsoka dan doen ze dat omdat jullie zelf heel lief zijn. Ik ga eens googlen op Damai en op villa Agung, heerlijk he dat internet.
    Robert moet als hij thuiskomt toch maar aan de slag met de aanbouw dan kunnen jullie daar een expositieruimte van Balinese kunst van maken, want je hebt toch weer mooie dingen gekocht.
    Tot snel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Marian het was echt genieten daar in Damai, ook het feestje in Angsoka was een heel fijne verrassing en we hebben allen genoten bij een hapje en een drankje.
    Ja effe Googlen, Villa Agung was ook heel lekker eten daar.
    Zal hem direct in gang zetten om een Balinese kamer te maken thuis hahah.
    Ja zal er snel zijn denk ik.
    Groetjes Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen