zaterdag 11 december 2010

Nog 3 maanden genieten

Hier ben ik al terug met een berichtje,
Vandaag nog 3 maanden en we komen weer richting België, hopelijk is het weer dan wat beter dan nu zeg.

Je ziet onze vrienden zijn weg dan heb ik wat meer tijd hier, nee hoor Christel & Antoni we hadden een heel fijne tijd samen met jullie, we hopen dit nog eens te kunnen herhalen.
Nu hun weg zijn, zijn onze dagen nog steeds goed gevuld dus het ligt niet aan jullie maar aan ons hahha.
Maandag morgen zijn hun verder gegaan, ik ben naar de Indonesische les gegaan, nadien waren we uitgenodigd op een huwelijk van de zoon van Ilu, één van onze 4 massage dames.
We wisten dat ze vlak aan zee woonde maar oh zo armzalig, we werden heel hartelijk ontvangen, direct koffie of thee en heel lekkere zoetigheden, ik ben hier echt op mijn plaats voor al die zaken, zal één dezer dagen eens prikken voor de suiker!!!
De bruid moest nog opgemaakt worden dus daar wat staan zien en foto's gemaakt, de man was veel sneller klaar.
Ze kwamen zeggen dat we konden eten, gelukkig hadden we s'middags niet gegeten want anders had ik al nee moeten zeggen en dat zou wel erg onbeleefd zijn, dus wij met ons rechterhand eten en iedereen keek natuurlijk zouden die Bulé's (blanken) dat wel kunnen hahha, natuurlijk kunnen we dat.
Wat we allemaal gegeten hebben weet ik niet misschien al goed maar het was wel heel erg lekker en de varkens saté's die waren heerlijk, dus we kregen er nog een aantal, op de foto zie je Robert smullen.
De buren kwamen allemaal mandjes met geschenken brengen zoals rijst, koffie, thee, suiker en mie, wij hadden een mandje van Erna geleend ook hebben we het bruidspaar nog geld gegeven.
Nadien gingen de ouders en het bruidspaar apart gaan zitten en kwamen de officiëlen alles noteren, maar eerst ook weer eten voor hun.
We hebben een fijne tijd gehad met de mensen, sommige spraken alleen maar Indonesisch dus we hebben ons best gedaan om wat te praten met hun.
Zoals je op de foto's kan zien was het allemaal heel simpel maar wel echt gezellig, we werden er direct aanvaard, verschillende mensen hadden tegen Ilu gezegd die mensen lusten het Balinees eten, ook hebben ze met hun handen gegeten en ze was zo fier als een gieter zei ze.
We zullen morgen meer horen want zij komt morgen vroeg masseren.
Op de terug weg kwam ik langs een paar vissers huisjes en wat verder zat er een oud vrouwtje offergavens te maken, de foto als ze aan het roken is vind ik persoonlijk een heel mooie.

Het is hier nog altijd heel goed, soms eens wat veel regen maar nooit koud dus we houden het hier nog wel uit die 3 maanden.
Volgend verslagje één van de dagen want het was Galungan woensdag dus weer wat foto's gemaakt .
Groetjes Rita & Robert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten