woensdag 22 december 2010

Zalig Kerstfeest

Vanuit Bali wensen we jullie allen en fijn Kerstfeest en de beste wensen voor Nieuwjaar, voor al onze vrienden die ziek zijn wensen we hun een heel spoedig herstel.

Hier ben ik weer met een berichtje uit Bali, ik zal eerst beginnen met te vertellen dat
het weer op Bali niet is zoals andere jaren, redelijk wat regen maar hoegenaamd niet koud natuurlijk zoals bij jullie in Belgiƫ en Nederland met al die sneeuw.
Verleden week hebben we bij Eka & Maarten onze jaarlijkse foto's laten nemen, volgend jaar laten we het doen als we pas hier zijn dan zie je de witte bandjes niet bij mij op mijn schouders van het badpak haha.
We werden weer mooi uitgedost in authentieke kledij, normaal moest Robert nog een kip vasthouden, dan hadden ze helemaal kunnen lachen.
Het regende die dag weer eens erg hard dus de foto's aan het mooie huis van Pak Durpa genomen, nadien was het weer lekker smullen van het Balinese eten dat Eka voor ons had klaargemaakt.
De volgende dag waren we bij Wendy & Tom uitgenodigd om Vol au vent te komen eten, amaai daar hebben we ook van gesmuld met puree aardappelen met en zonder look, dus de volgende dagen geen weegschaal nodig.
Toen was het bar slecht weer, regen en wind maar ik zat toch in short en t-shirt achter op de brommer, gelukkig heeft Robert nen brede rug , mijn armen en benen waren nat maar was snel weer droog.
Gelukkig in het naar huis rijden in het donker was het droog, maar plassen dat er onderweg stonden dus schoenen weer nat van Robert, ze hebben bijna niet kunnen drogen die dagen.

Ook onze tweede verlenging van de Visa is weeral ok, we zijn weeral een maandje gerust.

Vrijdag mijn laatste Indonesische les van dit jaar heb ineens twee weken verlof gevraagd en gekregen !!! dacht op 3 januari dat ik terug moet gaan.
s'Avonds gingen we weer bij Ketutje eten de golven waren redelijk hoog, nadien kwam het tot bij het restaurant, Indra heeft de motor weggezet maar het water bleef maar komen, dus na het eten heeft de man van Ketut ons weer met zijn brommer naar het droge moeten brengen zoals een aantal weken geleden.
Zaterdag hebben we dan een onweer gehad zoals we nog nooit hebben gehad, donder en bliksem we waren juist op tijd binnen.
We hebben nu eindelijk een restaurant gevonden waar ze lekker pizza maken, JB's in het centrum van Lovina, we waren er een aantal weken geleden gaan eten en hij was goed maar Robert heeft ze nog wat verteld hoe ze het kan verbeteren, dus wij een aantal dagen geleden er terug naar toe ze had het verbeterd nu is de pizza heel lekker.
Ik heb deze morgen de suiker eens geprikt, het is 106 dus dacht wel in orde zo.

Zondag bezoek gehad van Anneke en Dick, we hebben hun leren kennen in het ander hotel het eerste jaar dat we naar Bali kwamen, het zijn ook lezers dus de boeken worden verwisseld onder ons.
Hopelijk volgend jaar een e-reader dan is het boeken sleuren gedaan.

We hebben deze week ook nog een mooi schilderij gekocht, een Balinese danseres, prachtig met heel mooie kleuren, dus die foto, ook die van de batik hebben jullie nog te goed, eerst moet ik het derde houten beeldje nog gaan halen van Brahma dan is die set ook compleet en dan zal het wel gedaan zijn met grote en zware zaken te kopen denk ik.
Morgen komt Noella en haar gezin voor 3 dagen naar ons, ze verblijven ook in Melamun, ze wonen in Z Bali en een drietal daagjes vakantie is lekker meegenomen voor hun en de kinderen, die zullen nogal kunnen ravotten in het zwembad denk ik, nu maar hopen op mooi weer.

Wij wensen jullie fijne Kerstdagen, wij hebben een Kerstdinner in het hotel dus zal wel weer lekker zijn als Made kookt.
Hier de staff en Suzie van Melamun met ons op de foto.
Groetjes Rita & Robert

4 opmerkingen:

  1. weer genoten van je verslag, leuk dat jullie ieder jaar zo'n officiele foto laten maken, prachtig vind ik dat.
    En wat zien ze er allemaal vrolijk uit, ook Kadek met haar kindje op de arm, ik verheug me er heel erg op om ze allemaal weer te zien.
    Hele fijne dagen gewenst voor allemaal geniet van het kerstdiner groetjes aan alle bekenden.

    dikke pakkerd

    marian en Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vinden we ook wel fijn elk jaar iets anders.
    Allen zijn vrolijk op de foto een aantal waren er niet die dag, ik heb de groeten al overgemaakt hoor.
    Knuffels Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanuit een wit nederland wens ik jullie een goed en gezond 2011.
    het weer is hier sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw, wel leuk overigens hoor als je maar niet teveel moet rijden in de auto want het is hier en daar spekglad
    Nou Rita en Robert veel gezondheid volgend jaar dan komt de rest vanzelf
    Groetjes Ria /incrediladies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Ria,
    Ja heb het gehoord dat het zulk slecht weer is in Nederland, mooi als je er niet dor hoefd te rijden natuurlijk.
    Hier lekker warm en we genieten nog tot in maart, groetjes aan heel de groep hoor.
    Groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen