dinsdag 7 december 2010

Ons onverwacht Belgisch bezoek

Hier ben ik al met het volgend verslagje, Christel & Antoni zijn gisteren naar Candidasa vertrokken ze hebben nog een weekje Bali dan is het weer naar het koude België toe.
Het was een heel fijne week met hun, een hele verrassing, er was hier nog een Belgisch echtpaar dat we via internet via iemand van het zwembad hebben leren kennen en ook op Bali verbleven, ze hebben hier 2 nachten verbleven.
Op een moment zeg ik tegen Robert precies Antoni die hier voorbij komt, je ziet ze vliegen was zijn antwoord, maar we zagen nog een vrouw met een rugzak maar waren toch niet zeker.
We wilde aan de Eric vragen zijn dat Belgen maar hij en de rest van de staff zaten allemaal mee in het complot, ze hadden gezegd niets zeggen tegen hun, maar ze hadden geen rekening gehouden dat je van binnen goed kan buiten zien maar niet andersom.
We zien Antoni naar de receptie gaan en ineens loopt Robert buiten en zegt hé wat doe jij hier, dus dit was een heel fijn weerzien, we hadden nog een week voor ons vertrek samen gaan eten maar toen was er nog niets beslist.
Nu moesten wij op maandag en dinsdag naar de crematie van Ibu Sumantera maar ze wilde toch wel wat daagjes hier blijven dus we hebben de volgende dagen er allen samen van genoten.
We zijn regelmatig bij Ketutje gaan eten, nadien bij Ayontje iets gaan drinken zo hebben hun ook weer wat centjes verdient, ook heeft Suzie ons een aantal keren naar het centrum gebracht waar we dan daar eens gaan eten zijn en getoast hebben op Christel haar verjaardag, we hebben wel wat lang moeten wachten op de cocktails maar de muziek was het wachten zeker en vast waard.
We hebben heel wat tijd in en rond het zwembad doorgebracht, vrijdag ben ik met hun gaan snorkelen naar Menjangan eiland, we werden op 8 uur opgepikt aan het hotel, Robert ging niet mee want we wisten ook niet hoe alles ging verlopen en wilde zijn been niet bezeren aan het koraal of zo.
Nadien werden we afgezet op een verzamelpunt, waar we al het materiaal moesten passen, we waren met 5 in een auto de rit duurde een goei uurtje en dan waren we in Pemutaran, sommige gingen duiken, we waren met 8 om te snorkelen, daar aangekomen gingen we in de boot, het was een redelijk grote boot er konden zeker 15 personen op plaats nemen.
Na zo'n 20 minuten varen stopte ze in volle zee en dacht oei moet me nog insmeren en dan maar kijken hoe de andere in het water gaan, dus dit vlotte goed, er was een instructeur bij dus die volgde ik op de voet !!!
Nu moet ik zeggen dat het van '96 geleden was dat ik dit nog gedaan had, er was heel mooie koraal te zien, plotseling zag ik tussen het koraal een grote slang en zwom maar snel naar de andere kant, na zo'n 30 minuten te hebben genoten van al het moois onder water moesten we terug naar de boot zwemmen, het eerste stuk ging goed maar nadien geraakte ik precies niet meer vooruit, nu dacht ik dat ik alleen dit had maar nee Christel had het ook dus zal wel iets met de stroming geweest zijn.
Nadien terug aan boord, gelukkig via een laddertje zijn we naar een strandje gevaren waar we hebben gegeten alles was voorzien, eten en drinken dat ze bij de boeking hadden besteld.
Na een uurtje zijn we terug gaan snorkelen maar nu vanaf het strandje, dus vinnen weer aan en achterwaarts het water in, weer de instructeur gevolgd, deze plek vonden we allen het mooiste, zoveel verschillende heel mooie vissen waren er te zien, ook nog wel koraal, soms zwom je maar een paar meter boven het koraal dan weer zagen we de bodem niet meer wat eerst toch wel effe raar deed.
Weer zo'n uurtje gesnorkeld en dan richting oever waar we ons konden douchen en omkleden om terug huiswaards te rijden, toen zagen we al bij verschillende dat hun rug en billen goed verbrand waren, wij drie hadden ieder een t-shirt aan en onze billen goed ingesmeerd.
Ook best kousjes aandoen om geen blaren te krijgen dus Christel bedankt voor de goede tip zenne!!! na de middag heb ik de kousen dan toch maar aangedaan.
Ik heb er echt van genoten en gelukkig waren hun hier en kon ik mee gaan, ik zou het zeker en vast nog wel eens willen doen, wanneer dat zien we wel weer.

Antoni heeft onderwater foto's gemaakt maar die kan ik pas zien als we terug thuis zijn, die moeten prachtig zijn.
Wat Robert in tussentijd gedaan heeft weet ik niet maar als we thuis kwamen zat hij in het zwembad met een theetje te kletsen met Diana een Nederlandse meid die ook in het hotel verblijft !!!!

Er is wat afgelachen de dagen dat Christel en Antoni hier waren, ook het snoepen zijn we wat verleerd hahha, na het eten bleven we gewoonlijk plakken bij Ayontje en daarna ineens naar bed.
Maandagmorgen zijn ze vertrokken naar Candidasa maar de Sint heeft eerst nog wat lekkers gebracht voor ons met een briefje erbij, hartelijk dank jullie beide voor het lekkers en het gezelschap en tot in België.

De tax voor de motor is ook weeral betaald, is een heel gedoe zeker op vier verschillende plaatsen moet je komen voor alles klaar is maar gelukkig zijn we vroeg gegaan zodat we rond 9.30 al terug in het hotel waren.

Zo zijn jullie weer effe op de hoogte wat er zich hier zoals afspeelt, morgen is het Galungan hier op Bali, één van de voornaamste feestdagen dus ceremonies overal
Groetjes Rita & Robert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten